Alla inlägg under februari 2013

Av JOSEFIN - 4 februari 2013 23:14

Glömde säga att ni måste hålla tummarna för mig imorgon! Väntar besked från tre håll, kan antingen gå bra eller mindre bra. Heja bra :)

Av JOSEFIN - 4 februari 2013 22:57

Då är måndag snart också förbi, glad att jag överlevde! Trodde jag skulle trilla ihop innanför dörren här hemma, så trött. Har dock lyckats hålla mig vaken hela kvällen! Det tar på krafterna att sitta rakt upp och ner och lyssna i så många timmar som vi har gjort idag. Och pennan har flugit fram och tillbaka konstant på pappret, skrivkramp deluxe.

Freddie kom tillbaka till skolan idag, riktigt kul! Hon var så brun och fin! En smula avundsjuk måste jag faktiskt medge. Gillar dock att ordningen är återställd!! Nu får hon inte lämna oss igen!

Jenny kom förbi på en kopp te, lite plugg och skitsnack nu ikväll! Super trevligt med sällskap! Det tackar jag för! Sen blev det en portion havregrynsgröt till middag, lyxade till det rejält. Har fått packat inför resan söderut imorgon, nu vill jag bara köra hem till min älskling! Han är verkligen det bästa som har hänt mig!

Ser framemot morgondagens träning med laget, längesen sist och är verkligen i behov av det! Inte bara träningen utan att få träffa mina fina flickor också såklart! Får se om jag är lika glad efteråt som nu, har hört att det är två timmars styrketräning som gäller! Woho!

Dags att sova, lång dag framför mig imorgon!

Av JOSEFIN - 4 februari 2013 07:55

God morgon måndag! Laddar upp med en tallrik yoghurt med banan, solrosfrön och russin i. Måste säga att jag är sjukt stolt över mig själv som har blivit så duktig på att äta frukost! Innan kunde jag lätt hoppa över det målet. Man märker hur viktigt det är att få i sig energi direkt på morgonen, blir en smula grinig annars. Idag ska vi ha astronomi och ämnesdidaktik, spännande! Kan säga att när det gäller astronomi så är jag helt ute och svävar, fattar ingenting. Läraren hade mer än gärna fått ta ner det på mellanstadie nivå, om inte ännu lägre!

Imorgon får jag äntligen träffa min man! Woho!

Av JOSEFIN - 3 februari 2013 20:14

Av JOSEFIN - 3 februari 2013 20:12

Idag vaknade jag av solens strålar i mitt ansikte, underbart! Så hade jag gärna blivit väckt varje morgon. Startade dagen med en tallrik fibergröt för att sedan knyta på mig promenadskorna och ge mig ut på en lång runda. Två timmar i gnistrande snö och sol blev det, ville verkligen inte gå in!

Resten av dagen har jag bara varit! Kollade en film, The Impossible, grät från början till slut. Det är en film baserad på en sann historia och som handlar om tsunamin i Thailand. Hemsk och berörande. Kan nu i efterhand säga att jag ångrar att jag såg den. Mina ögon lär vara puffiga imorgon..

För tillfället håller jag på att lägga in kläder i garderoben. Vill helst av allt bara gå och lägga mig men klockan är ju inte mer än åtta. Måste stå ut i alla fall två timmar till, hur ska det gå?!

Imorgon väntar en hel dag i skolan, 9-15. Och jag ska äntligen få träffa underbara Freddie som är hemma igen! Jag längtar!

Av JOSEFIN - 3 februari 2013 17:11

Ja, jag erkänner! Jag hade fel. Haha! Mors dag är ju inte alls idag och inte nästa söndag heller för den delen. Det är ju inte förrän i slutet av maj, helt plötsligt är jag (för en gångs skull) ute i god tid! Nåja, nu har ni i alla fall ett bra tips på vad man kan pyssla ihop till sin mamma.


Må väl! 

Av JOSEFIN - 3 februari 2013 02:58

Snart dags för alla hjärtans dag, mys! Det är ju även mors dag, vilket faktiskt är idag! Och på alla kreativa pysselbloggar jag följer blir man bombaderad med tips och idéer på vad man kan göra. Jag tänkte plocka fram sax, lim och papper och tillverka ett sånt här fint kort till min älskade mamma på hennes dag! Hon får det dock några dagar senare eftersom jag är lite seg. Ni kan läsa mer här: http://craftandcreativity.com/blog/

Av JOSEFIN - 3 februari 2013 02:50

Jag har hittat en underbar site precis i min smak. Nackdelen är att nu blir jag så fruktansvärt sugen på att börja inreda vårt hus och det lär ju dröja tills jag får göra det. Åh, så mycket fint! Vill egentligen inte dela med mig av länken till er eftersom jag vill ha allt själv men bara för att ni är ni! Inte alls säkert att ni tycker om det bara för att jag gör det! Here it comes: http://www.reformasthlm.se/

Underbart!

Ovido - Quiz & Flashcards