Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Home.

Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:30

Denna veckan börjar ju bra. Har varit hemma från jobb i två dagar på grund av halsont och rethosta. Nu klättrar jag på väggarna så imorgon blir det back to business igen! Spännande och se hur det går, energin är som bortblåst men känner samtidigt att jag inte kan gå hemma om det ändå inte blir någon bättring.

Jag ringde vårdcentralen igår eftersom halsen gjorde så förbaskat ont. Via telefon kunde de konstatera att det inte var halsfluss utan endast ett virus. De bad mig härda ut. Tack för den! Jag fick alltså inte ens komma dit för att kolla upp det. Antar att de är överbelastade denna månaden. Suck. Nu har jag varit kass i snart två veckor. Snacka om att jag är trött på skiten. Jag kan ju inte träna och lär missa första matchen utomhus för denna säsongen. Typiskt. Men inte mycket att be för, bara att ta nya tag!

Nu har lillsyrran flyttat in i sin nya lya, så himla glad för hennes skull! Perfekt läge och super fin lägenhet, tror att hon kommer trivas bra där! Det lär bli många besök hos henne. Var där i fredags och hjälpte till att måla, mycket roligare när man är några stycken. Lämnade lägenheten vid halv tolv, helt slut. När jag kommer till bilen ser jag en gul liten lapp i rutan, vad fasiken är det tänkte jag?! Ha, min första p-bot. Sexhundra kronor fattigare men en lärdom rikare, läs alltid alla skyltarna noga!

I söndags körde jag och min underbara man och tittade på tak och golv till köket. Hamnade konstigt nog på Ikea där vi fick beställt det nya köket! Woho, det kommer bli så fint! Den siste mars anländer det så då ska det monteras lådor och luckor. Spännande! Men innan dess ska taket upp och det är planerat att ske nu till helgen. Efter det är det dags för gips på väggarna, måla och lägga golv. Snart har vi ett kök igen! Längtar!

Jag trotsade förkylningen igår och begav mig ut på en lång promenad. Det blev hela nio km! Det får bli en minst lika lång idag, underbart väder! Ska samla på mig massor av D-vitaminer! Hoppas ni får en fin dag i solen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54


Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54

Åh vilken bra dag jag har haft! Härliga torsdag! Började med regntunga moln som byttes ut mot sol precis innan vi skulle på utedag, perfekt! Det är bara att tacka och ta emot! Hade en kort arbetsdag som var över innan den ens hann börja. Vidare mot S...

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 04:57

Nu jäklar är det dags att ändra inställning till saker och ting! Det är dags att bli mer positiv! Mitt nyårslöfte var trots allt att detta året skulle bli ett år fyllt av positiva tankar. Jag hittade den perfekta utmaningen på Facebook! Under hundra ...

Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:31


Av JOSEFIN - 23 februari 2014 07:17

   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards