Alla inlägg under augusti 2013

Av JOSEFIN - 29 augusti 2013 05:00

Av JOSEFIN - 29 augusti 2013 05:00

Gud vad skönt det är att vakna pigg innan väckarklockan har hunnit köra igång! Det blir en betydligt bättre start på dagen plus att den bli väldigt lång så jag hinner med allt.

Veckan har varit super hittills! Var bara hemma och hade det mysigt i måndags sen blev det några timmars jobb på kvällen. I tisdags var jag hos farmor och hjälpte henne att handla. Efter det var det möte och träning, båda gick hur bra som helst! Vi fick rensat luften i laget och förhoppningsvis blir allt bara bättre från och med nu. Dags för träning ikväll igen och jag är super taggad!

Åkte till mamma efter träningen i tisdag och sov över där. Hamnade på en sunkig luftmadrass så blev tyvärr inte jätte mycket sömn men en natt kan jag ta det. Började dagen med en härlig promenad vid havet, sånt man uppskattar när man själv inte har havet runt husknuten. Sen blev det frukostmys med mamma och syster och efter det Emporia. Fick äntligen inhandlat en ny sportbehå! Gjorde även några andra fynd. Lillsyrran var snäll och bjöd på kaffe som jag så tacksamt råkade spilla ut, ooops! Hann inte ens smaka det..

Måste väl tillägga att jag har börjat på viktväktarna också! Dag två nu och än så länge känns det helt okej, dock jobbigt att behöva räkna varenda sak man stoppar i sig men antar att det är värt det i slutändan och blir förhoppningsvis lättare ju längre tiden går. Första invägningen är nu på söndag, ihh. Nu jäklar ska jag kämpa!

Nu ska jag upp och göra fruktsallad till min kärlek sen blir det mys i soffan med en bok. Må väl!

Av JOSEFIN - 28 augusti 2013 01:26

Av JOSEFIN - 27 augusti 2013 06:22

Det blev ett mysigt stopp vid Sövdesjön under kvällens arbetspass.

Av JOSEFIN - 27 augusti 2013 06:19

Guten morgen! Vaknade fantamej tidigt idag igen, härligt! Ska ta mig en kopp kaffe och krypa upp i soffan, måste skriva färdigt mitt peronliga brev och CV så jag kan skicka det idag. Håll tummarna för att jag får tjänsten jag ska söka. Spännande!

Tror faktiskt jag hoppar morgonpromenaden då det ändå är träning ikväll, behöver ju inte överdriva liksom. Fast det är ju jäkligt skönt att börja dagen med en tur i skogen, hrm..

Idag ska jag en sväng till Malmö och hjälpa min kära farmor att handla. Träffar henne så ofta jag bara kan. Det gäller och passa på när det finns en stund över! Efter det ska jag också storhandla, nu finns det ju pengar på kontot igen som måste spenderas. Sen är det träning och möte som gäller. Ska bli kul och se vad som blir sagt!

Jag och lillasyster snackade om att ta oss en drink på lilla torg ikväll, får dock se hur pigg jag är när kvällen väl är här. Det hade varit så himla mysigt och behöver verkligen lite kvalitetstid med min kära syster. Planen är att sova hos mamma oavsett hur det blir, hon vet dock inte om detta än! Haha! Vi ska nämligen göra Emporia osäkert imorgon. Woho!

Tack för mig och på återseende!

.

Av JOSEFIN - 26 augusti 2013 04:37

Av JOSEFIN - 26 augusti 2013 04:35

God morgon! Vaknade pigg och glad vid halv fyra tiden, har mest troligt fått mina timmars sömn nu. Men tänker fan inte lämna sängen förrän det blir ljust utanför fönstret!

Helgen har gått fort som attan, har dock hunnit med mycket. I lördags fick jag hjälp av min kära bästis med att måla en av gavlarna. Hann med ett lager av varje färg så nu har jag "bara" två lager vitt och ett grönt kvar att måla, vilket ska göras i veckan! På kvällen blev det mys med mina fina vänner, ostbricka och en film. Vi var dock mega trött allihop så låg och slumrade i soffan.

Igår var det dags för match med u-laget. Jag har inte spelat sedan i juni så bör väl vara nöjd med min insats, märks dock att man inte är i matchform. Trots det blev det hela 80 minuter. Snacka om att jag var slut efter det, hann inte mer än hem och äta lite förrän jag däckade och sov i typ två timmar. Efter denna välförtjänta powernap stack jag och min man till Blentarp för middagsmys hos hans bror. Det blev kinamat, inte min favorit men det gick ner!

Ja, det var den helgen. Idag påbörjar jag min sista semestervecka, mycket som jag vill hinna med innan skolan börjar så den lär väl gå fortare än fortast. One day at a time!

Av JOSEFIN - 23 augusti 2013 01:58

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards