Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Heavy.

Av JOSEFIN - 4 januari 2014 07:46

Oh my god, vägde mig nyss. Visst att det är lätt att gå ner i vikt, men det är fantamej betydligt lättare att gå upp. Julen har gjort sitt om jag säger som så, suck. Har tydligen unnat mig lite för mycket. Som det ser ut nu har jag hela sju kilo kvar till mitt mål, kämpa! Jag ska bannemej klara det! Det svåraste lär ju bli att stanna där när jag väl nått det. Några kloka tips?

 
 
Ingen bild

Pontus

5 januari 2014 16:27

Hehe, det blir så för alla efter julen, de märker att de gått upp alldeles för mycket, men mitt tips nu på det nya året är att:
1. Träna minst 3 gånger i veckan, ganska intensivt så att du får upp flåset, det kan vara raska promenader,springa eller träna styrketräning med hög intensitet.

2. Ät nyttig mat på rätt tidpunkter, ät mycket frukt och grönt. Ett väldigt bra tips som inte många vet om är att du inte ska äta några kolhydrater efter klockan 18:00, det vill säga, spaghetti, pasta, bröd, potatis osv. Ist ska du äta tex, ägg, tonfisk, makrill, keso, frukt, vatten, för detta är kost med lite fett och kolhydrater i.

3. Sov minst 8 timmar och drick mycket vatten.

Det är mina tips till dig :)

/Pontus

JOSEFIN

6 januari 2014 04:24

Tackar ödmjukast för dina tips Pontus :) Tränar gör jag regelbundet, men det är matvanorna som varit kassa nu över jul å nyår. Ska testa det med noll kolhydrater efter 18, låter vettigt! Tack igen å ha det gott! /Jossan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54


Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54

Åh vilken bra dag jag har haft! Härliga torsdag! Började med regntunga moln som byttes ut mot sol precis innan vi skulle på utedag, perfekt! Det är bara att tacka och ta emot! Hade en kort arbetsdag som var över innan den ens hann börja. Vidare mot S...

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 04:57

Nu jäklar är det dags att ändra inställning till saker och ting! Det är dags att bli mer positiv! Mitt nyårslöfte var trots allt att detta året skulle bli ett år fyllt av positiva tankar. Jag hittade den perfekta utmaningen på Facebook! Under hundra ...

Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:31


Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:30

Denna veckan börjar ju bra. Har varit hemma från jobb i två dagar på grund av halsont och rethosta. Nu klättrar jag på väggarna så imorgon blir det back to business igen! Spännande och se hur det går, energin är som bortblåst men känner samtidigt att...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards