Alla inlägg under april 2013

Av JOSEFIN - 30 april 2013 00:02

Av JOSEFIN - 29 april 2013 23:59

Okej, jag är tillbaka igen. Varit så förbaskat trött varje kväll så inte orkat blogga och tiden bara går. Imorgon är det fantamej valborg! Blir dock inget festande istället ska jag och mitt hjärta ha hemma mys. Tänkte köpa hem några öl, äta en god middag och kanske ta en promenad till något bål. Det ser jag verkligen framemot! Älskar att umgås med min underbara man!

Veckan som gått har bestått av jobb, studiebesök på Stenshuvud med bästa basgruppen, fågelskådning, middagsmys med pappsen och lillasyster, besök hos fammi och mammi och gjutning av grunden. Underbart att ha lillsyrran hemma igen, saknat henne som attan. Minst lika underbart är det att grunden har blivit gjuten, börjar likna ett hus nu. I denna veckan ska vi beställa hem reglar så vi kan börja bygga väggar, ska bli kul!

Idag hade jag min sista dag på praktiken, sorgligt. Avslutade mitt masktema och passade på att mysa med alla söta små barn! Skrev även upp mig som vikarie, känns riktigt bra. Nu hoppas jag bara att de ringer också! Efter praktiken var det bara hem och byta kläder för att sedan sticka och jobba några timmar. Ikväll blev det zumba, så kul! Väl hemma var jag helt slut men har fortfarande inte gått och lagt mig. Kanske borde göra det så jag pekar köra syster och hennes kompis till lund sen vidare till Malmö för shopping på emporia med mamma!

Natti natt!

Av JOSEFIN - 20 april 2013 23:28

Av JOSEFIN - 20 april 2013 04:18

Lördag och klockan är fyra på morgonen. Vaknade av att jag svettades som en finne i en sauna, gaaah. Och nu kan jag inte somna om. Ligger och lyssnar på mannens andetag, verkligen rogivande och hur underbart som helst (så länge han inte snarkar). Dagens schema består av kladdkakebak till kvällens happening, knytkalas hos Johanna! Ska bli super kul! Ska även städa garderoben och kylen. Tvätta, diska och plocka undan. Det gäller att passa på när det finns både tid och ork till det!

På söndag ska det förberedas inför måndagens håvning! Ja, ni läste rätt! Vi ska håva småkryp i en damm vid högskolan. Hur kul?! Så härligt att få vara barn på nytt!! Mamma och hennes gubbe kommer hem efter två veckor på den franska kusten, gottegrisar! Får se om de orkar med ett besök annars blir det hemmamys för hela slanten! Uppskattar verkligen de lediga helgerna, ingen match och inget jobb utan kan bara ta dagarna som de kommer och för en gångs skull hinna med och fixa lite här hemma istället! Göttans!

Av JOSEFIN - 19 april 2013 23:29

Då var det fredag igen! Tjo vad tiden går. Nu är praktiken slut för denna gången och som vanligt känns det vemodigt att lämna barnen. Ska dock skriva upp mig som vikarie så håll tummarna att dem ringer in mig! En dos av glädjespridarna då och då är inte fel! Barnen gör en motiverad och får en att fortsätta kämpa fastän all ork är slut. Underbara barn! Jag saknar dem redan..

Jag har åkt på en jäkla förkylning igen, typiskt. Det är förmodligen alla bacillusker på förskolan som har attackerat mig. Jag har ju noll immunförsvar. Hoppas att det går över fort för har som vanligt massor att stå i.

Nu ikväll var jag och mitt hjärta först en sväng i Sjöbo för att handla lite. Efter det åkte vi hem och fortsatte med grunden, frigoliten är äntligen på plats så imorgon ska det läggas golvvärme och armering sen kommer betongen om två veckor! Awesome! Det går fort fram! Och man börjar faktiskt ana hur stort det kommer att bli.

Nu måste jag försöka sova! Lång dag imorgon. Natti natt!

Av JOSEFIN - 16 april 2013 07:03

Av JOSEFIN - 16 april 2013 07:02

Ny dag, nya tag! Var ju hemma från praktiken igår, vilade upp mig efter helgen! Haha! Men fan, känner mig fortfarande trött och omotiverad. Hade helst av allt bara bäddat ner mig igen och stannat där hela dagen. Allt känns jobbigt just nu. Att gå upp på morgonen, att genomföra aktiviteter på praktiken, att laga mat, städa och diska, ta sig till träningen, träna.. Ja, det mesta. Det är inte det minsta roligt att känna såhär.

Förra veckan försökte jag ändra min inställning till allt, försökte vända allt negativt tänkande till positivt! Vilken skillnad! Tänk att ens eget sätt att se saker och ting kan göra sån stor skillnad. Från att vara en riktigt surpuppa till att helt plötsligt vara glad och sprudlande igen! Nu är jag dock tillbaka i mitt grumpy mood igen och orkar faktiskt inte anstränga mig för att vara positiv. Det får vara som det är. När denna veckan är slut, då kanske jag kan ta mig en tänk omare!

Off to praktiken! Må väl!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards