Alla inlägg under februari 2013

Av JOSEFIN - 28 februari 2013 23:38

Kanske ska börja med en tillbakablick från onsdagens besök på nya praktikplatsen! Ihhh, så nervös jag var.. Men det gick hur bra som helst! Först fick jag springa runt och leta efter dörren som ledde in till den avdelning jag ska vara på, hittade den som tur var till slut. Väl inne blev det presentation för personalen. Satt och snacka ett bra tag med en av förskollärarna, finns två stycken på avdelningen, innan min handledare dök upp. Jag fick jätte bra intryck av henne, verkar super trevlig, medgörlig och flexibel. Ska alltså vara på en förskola med barn i ålder 1-3 år. Det ska verkligen bli spännande! Längesen jag var med så små barn. Nu ska jag bara klura ut vad jag ska hitta på med dem. Efter besöket körde jag hem till bästis för en snabb lunch innan hon skulle köra till jobbet. Riktigt smarrigt!

Idag körde jag mot Kristianstad redan vid kvart över sju i morse, suck. Skola hela dagen och var hemma igen halv sex. Snacka om att jag var trött då! Nåja, bara till att byta om och ge sig iväg till träningen. Jag har konstaterat, ytterligare en gång, att min kondition är obefintlig. Jag vill så mycket mer än jag orkar. Det får bli intervall träning framöver så denna kvinna orkar springa efter bollen! Synd att det är så förbaskat tråkigt bara.. Jag lyckades i alla fall genomföra träning och kände mig glad och nöjd på vägen hem! Är stolt över att jag åkte dit efter en lång dag i skolan.

Berättar mer om morgondagen vid ett senare tillfälle! Puss och god natt!

Av JOSEFIN - 27 februari 2013 01:53

Av JOSEFIN - 27 februari 2013 01:51

Jahapp, då var första dagen som pendlare avklarad. Ogillar det just nu men tror och hoppas att det kommer bli enklare framåt våren. Det tar väl mest troligt ett tag att vänja sig!

Dagen har bestått av bilkörning och en lektion om mineraler och bergarter. Spännande va?! Jag fick mig ett gott skratt när läraren bytade slide i sitt bildspel, "salty cleavage"! Haha, kommer inte ihåg vad det var för något men roligt lät det! Måste försöka roa sig på något sätt ju. By the way, läraren var en hel timme försenad eftersom han trodde att vi började ett. När han väl kom så hade mer än halva klassen åkt hem! Tji fick han.

Imorgon är det dags för min första fältdag! Blev ju sjuk sist jag skulle dit. Ser framemot att få träffa både personal och barn! Galet nervös just nu men lovar att jag kommer gå därifrån vid gott mod! Barn har en förmåga att ge mig mängder av positiv energi och göra mig både inspirerad och motiverad till skolan! Älskade ungar!

Nu måste jag verkligen försöka sova, nighty night!

Av JOSEFIN - 26 februari 2013 01:58

Av JOSEFIN - 26 februari 2013 01:57

Tidigare ikväll for jag runt och försökte få ordning på mina kläder som ligger utspridda i hela huset, då beordrade min pojkvän mig att komma och lägga mig på soffan bredvid honom. Hans ord är min lag så fick så vackert lyda! Haha! Vi skulle bara vila en liten stund men slutade med att vi sov i en hel timme. Detta är anledningen till att jag inte kan sova nu, suck. Men det var totally worth it! Finns inget mysigare än att gosa in sig i sin älskades famn och somna där.

Har dock en smula ångest nu eftersom jag ska upp tidigt imorgon och köra till Kristianstad. Hatar att köra bil när jag är trött. Det är så fruktansvärt obehagligt när man inte kan kontrollera sin trötthet. Det värsta är att jag ska hem sen igen och direkt vidare på fotbollsträning. Kan jag inte somna imorgon kväll är där något som är fel!

Var en sväng på Burlöv center idag, alldeles för längesen. Eller egentligen inte. Är rätt glad om jag slipper köpcentrum. Orkar inte med folk! Och modet är heller ingen höjdare. Konstigt man klär sig tråkigt när man får gå runt i sina gamla trasor. Görs ju inga kläder för kvinnor med former längre. Ska man verkligen behöva må dåligt varje gång man provar ett plagg?! Nä, då är det bättre att strunta i det! Fick i alla fall nya hårsnoddar, klämmor och täckstift med mig hem. Alltid något!

Nä om man skulle..

Av JOSEFIN - 24 februari 2013 13:35

Damn it, inte igen. Det var flera månader sen, om inte år, som jag mådde såhär dåligt. Mest troligt är magkatarren tillbaka. Yeay. Det bryter ner mig totalt. Jag orkar inte gå igenom detta igen.. Det har tagit mig en jäkla tid att komma dit jag är idag från sist jag mådde såhär. Jag vägrar.. Blä. Tänk att min egen kropp kan vara min värsta fiende och begränsa mig från att göra det jag vill. Mög är vad det är. Just saying.

Av JOSEFIN - 24 februari 2013 02:03

Åh vad lycklig jag är! Äntligen är jag sambo med min vackra man! Dagen har gått riktigt fort. Jag vaknade redan vid halv åtta och drog igång med städningen direkt efter en snabb frukost. Fick gjort mycket innan min flytthjälp dök upp! Vi hjälptes åt att bära ut allt till släpet, det gick i ultrarapid! Nåja, det gillas! Efter en del tungt bärande körde vi och åt lunch, smaskens! Därefter körde mitt hjärta hemåt medan jag och bästis begav oss tillbaka till lägenheten för att städa det sista. När jag kom hem till skogen hade älskling och hans kompanjoner redan lastat in alla saker så det var bara till att börja packa upp. Det var inte många lådor vi orkade med, bestämde oss ganska snabbt för att ta det imorgon istället! Helt slut däckade jag på soffan en timme innan det var dags att köra till Veberöd för filmmys. Tro det eller ej men jag gillade faktiskt den sista delen av Breaking dawn.

Nu ligger jag i sängen och väntar på att John Blund ska dyka upp och sjunga en lullaby för mig! Fingers crossed!

Av JOSEFIN - 23 februari 2013 00:52

Sista natten i mitt eget lilla krypin. Tänk att det är denna lilla etta på 29 kvm som har varit mitt första egna boende. Inte konstigt att det känns lite vemodigt. Samtidigt har jag aldrig känt mig riktigt hemma här, eller kanske snarare inte låtit det symbolisera mitt hem eftersom jag visste att det bara var tillfälligt. I alla fall, nu är denna tiden över! Imorgon börjar ett nytt kapitel i mitt liv och det ska bli ett utav de bästa hittills! Imorgon kommer min älskade man och min bästa vän hit och hjälper mig att flytta. Har lite kvar att städa men bästis har lovat att hjälpa till! Sen bär det av söderut, till skogen, till det som ska bli mitt nya hem, mitt och min älsklings gemensamma hem! Dagen lär bestå av uppackning, men mysigt och få göra det tillsammans! På kvällen blir det filmmys med svärmor och bästis, har fixat hem den senaste twilight filmen! Allt för att göra min kära vän glad! Själv är jag inte speciellt förtjust i dem filmerna.

På söndag blir det väl till att fortsätta och packa upp! Svärfar skulle komma på besök, kul! Om jag orkar ska jag försöka hinna med en sväng till gymmet också, längesen jag var där.. Måste även plugga, suck.. Har turen att vara ledig på måndag också! Då blir det en tur till mamma, ska dra med henne till Emporia tänkte jag! Har tro det eller ej inte varit där än.

Nä vet ni vad mina kära vänner, nu ska denna kvinna försöka sova så hon kan bära lådor imorgon! Wish me luck!

Ovido - Quiz & Flashcards