Alla inlägg under oktober 2012

Av JOSEFIN - 25 oktober 2012 06:53

Av JOSEFIN - 25 oktober 2012 06:51

Suck, vaknade med huvudvärk och som om inte det var nog slutar den förbaskade tanden inte göra ont. Får bli två alvedon om jag ska ta mig igenom denna dagen! Har tandläkartid nästa torsdag, vet inte hur jag ska stå ut tills dess plus att jag fasar som fan inför besöket. Då får jag domen. Och blir mest troligt ruinerad på köpet. Har jag sagt att jag hatar tandläkare?! Well I do..

Torsdag hela dagen idag och snart helg, igen. Livet rullar alltså på med en sjuhelsikes hastighet. Jag försöker att inte tänka för mycket på det för då blir jag knäpp. Jag glider med, tar en dag i taget och försöker hinna med allt som måste bli gjort. Är nere i en svacka igen, känner mig trött och hängig, omotiverad, oinspirerad, tja de flesta ord man kan sätta ett "o" framför. Hoppas på att det vänder inom det närmaste för oerhört jobbigt att känna som jag gör, speciellt när jag går en kreativ utbildning som kräver idéer hela tiden. Blä på detta. Igår fick jag reda på att jag ska läsa naturkunskap till våren, hoppas innerligt att den är mer givande och roligare än vad denna termin har varit. Hade gärna sett lite mer struktur också! Tror att våren kommer springa förbi snabbt, sen är det bara en termin kvar, bara!! Kämpa på!

Nä, upp och hoppa! En lång dag i skolan väntar följt av städning av lägenheten, i stort behov. Ska även försöka ta mig i kragen och ge mig ut på en joggingtur! Heja, heja! Må väl!

Av JOSEFIN - 23 oktober 2012 01:28

Min älskling och jag firade två år i helgen! Helt sjukt vad tiden går fort, kan inte riktigt förstå. Jag gillar i och för sig det, blir fortare klar med utbildningen och får flytta ihop med min bättre hälft! Jag vet att jag har hittat mannen med stort M. Det är honom jag vill dela resten av mitt liv med, det är honom jag vill ska bli pappa till mina barn, det är honom jag vill vakna upp sida vid sida varje morgon, det är honom jag vill dela glädje och sorg med. Jonas!

I fredags firade vår dag med ett restaurangbesök! Det blev italienskt! Mesig som jag är valde jag spagetti och köttfärssås, men ärligt talat, det hade jag kunnat äta varje dag! Finns ingen köttfärs som är den andra lik. Restaurangen var jätte liten men hur mysig som helst och maten var super god. Tyvärr fick jag en sån bamse portion så maten hann bli kall innan jag hann äta upp, men åt upp det gjorde jag! Inget får gå till spillo! Efter det körde vi hem och somnade gott i varandras armar.

Jonas, glöm aldrig att du är ljuset i mitt liv och att jag älskar dig av hela mitt hjärta <3

Av JOSEFIN - 23 oktober 2012 01:19

I onsdags bjöd de underbara systrarna Bengtsson på middag! Snacka om gott! Vi firade mig och cassie lite i efterskott. Sötnosarna hade köpt "Fifty shades of Grey" och ett jätte fint armband till mig. Började läsa boken så fort jag kom innanför dörren, riktigt bra! Under kvällen blev det många skratt, film, chokladpudding och mys. Tusen tack mina fina vänner <3

Av JOSEFIN - 23 oktober 2012 01:15

Damn it vad längesen det var jag skrev, en hel vecka. Det hinner ju hända hur mycket som helst på den tiden. Nåja, kan börja med min födelsedag! Var förberedd på att cammy och hennes son skulle komma vid tio tiden så försökte komma upp i tid, tror ni att jag lyckades?! Som vanligt hade jag svårt för att sova så snoozade typ två timmar men kom efter många om och men upp. Iväg till affären för att inhandla det sista! När jag kom tillbaka fick jag för mig att jag såg Alex bil på parkeringen men tänkte inte mer på det. Varför skulle hon köra hela vägen hit på en tisdag?! Går i min egen lilla värld och bli mäkta överraskad när jag hör någon sjunga "vi gratulerar" bakom husknuten. Vem står inte där om Alex och peppe! Dem hade kört hela vägen för min skull! Åh, den bästa överraskningen! Vi åt frukost tillsammans och jag fick presenter.

Efter ett tag kom mina andra efterlängtade gäster! Fler presenter! Jag bakade scones och kladdkaka (en står fortfarande orörd i kylen) sen festade jag och cammy på detta! Vi tog en promenad i det härliga höstvädret och efter det var det dags för dem att åka hem. Jag var nämligen tvungen att plugga, på min födelsedag, för jäkligt.

På kvällen kom min prins! Vi beställde pizza, tände ljus och hade det lika mysigt som vi alltid har! Jag fick en sodastreamer så nu ska här kolsyras vatten!

Jag är så tacksam för alla underbara människor som finns i mitt liv! Ett liv utan er hade varit grått och trist! Tack <3

Av JOSEFIN - 16 oktober 2012 01:54

Råkade visst klicka hem denna klänningen. Hoppas den hinner komma innan lördagens bravader! Då är outfiten kirrad, om den sitter bra vill säga!

Av JOSEFIN - 16 oktober 2012 01:42

Ja, då var den här, min födelsedag! Vet inte riktigt hur jag ska känna om jag ska vara ärlig. Det är väl helt okej att fylla år, gillar dock inte all uppmärksamhet. Och min familj är inte här och firar mig. Det känns skumt. Vi brukar alltid uppvakta varandra med sång och frukost på morgonen! Men någon gång måste man väl acceptera att man är vuxen och att tiderna förändras.

Imorgon kommer Cammy och hennes söta son på besök! Det blir en frukost dejt och förhoppningsvis en promenad om vädret tillåter. Ska bli kul och träffa dem för det var fantamej längesen! Sen måste jag tyvärr plugga. Ja jag vet, skandal att behöva göra det på sin dag men tyvärr stannar inte skolan upp bara för att man fyller år. Examinations dags på onsdag, blä.
Min prins kommer senare på kvällen, som jag längtar! Känns som att det var evigheter sen vi sågs. Saknar honom varje sekund av min vakna tid. Ska mysa extra mycket imorgon!

Annars är veckan rätt lugn, skola torsdag och fredag sen kör jag söderut. Jag och min man ska fira vår två årsdag med ett restaurang besök! Lyxa till det lite! På lördag blir det brunch hos min älskade mormor sen vidare på fest i janstorp! Sen är det söndag, igen, och jag blir tvungen att lämna mitt hjärta för att åka tillbaka till storstaden.

Nåja, en dag i taget!

Av JOSEFIN - 9 oktober 2012 00:46

Första dagen på praktiken gick bra! Jag höll i min första lektion, mega nervös men tog mig igenom det. Den prestationen sög all energi ur mig så höll på att somna under arbetslags träffen, pinsamt. Var inte hemma förrän vid halv fyra och då var jag tvungen att vila en stund. Känner mig nöjd med kvällen då jag har fått gjort mycket! Ny dag imorgon, tror den blir rätt lugn. Sen är det bara tre dagar kvar, detta ska gå!

Har bestämt mig för en sockerfri vecka, i alla fall fram till lördag. Har fått alldeles för mycket av den varan på senaste tiden. Tror nog att jag skulle vilja kalla mig själv för sockerberoende, mindre kul. En dag utan socker är mega stort för mig, tänk er då en vecka, eller i alla fall fem dagar! Heja mig!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards