Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Still awake.

Av JOSEFIN - 7 januari 2014 03:02

Yes, one of those nights. Jag har inte ens gått och lagt mig än, snart känns det knappast lönt att göra det heller. Det är ju för fasiken morgon om tre timmar. Jag anser att det är bättre att försöka hålla sig vaken om det nu har gått såhär lång tid istället för att fresta kroppen med några timmars sömn. Då är hela dagen förstörd när och om man vaknar. Nåja, får ta igen den förlorade sömnen imorgon natt istället. 


Idag ska jag och min kära lillasyster till farmor. Vi tänkte försöka övertala henne att följa med oss på en promenad till Erikshjälpen för att se om vi kan göra några fynd, det vill säga om där är öppet. Annars får det räcka med promenaden! Hon har blivit så gammal på kort tid, det gör ont i mitt hjärta att se. Senast jag pratade med henne berättade hon att hon inte ville komma på min examen, sorgligt men förstår henne. Det kan inte vara lätt att vara beroende av att andra måste ta hand om och passa upp en med jämna mellanrum. Ni förstår, min kära farmor är väldigt envis och stolt. så det är inte särskilt konstigt att det tar emot att be om hjälp, vilket vi gärna gör förstås, hjälper då! Och det är hon medveten om, likt förbannat envisas hon om att göra allt själv. En tant med krut i är vad hon är!


Nä, vet ni vad, nu är jag kaffesugen. Attans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54


Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54

Åh vilken bra dag jag har haft! Härliga torsdag! Började med regntunga moln som byttes ut mot sol precis innan vi skulle på utedag, perfekt! Det är bara att tacka och ta emot! Hade en kort arbetsdag som var över innan den ens hann börja. Vidare mot S...

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 04:57

Nu jäklar är det dags att ändra inställning till saker och ting! Det är dags att bli mer positiv! Mitt nyårslöfte var trots allt att detta året skulle bli ett år fyllt av positiva tankar. Jag hittade den perfekta utmaningen på Facebook! Under hundra ...

Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:31


Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:30

Denna veckan börjar ju bra. Har varit hemma från jobb i två dagar på grund av halsont och rethosta. Nu klättrar jag på väggarna så imorgon blir det back to business igen! Spännande och se hur det går, energin är som bortblåst men känner samtidigt att...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards