Alla inlägg den 18 februari 2013

Av JOSEFIN - 18 februari 2013 06:46








     

Av JOSEFIN - 18 februari 2013 05:21

I lördags var vi ju på dop! Körde hemifrån redan vid elva för att hinna med och handla present till den lilla loppan. Det blev ett jätte fint silver halsband med ett litet hjärta som hänge. Kan ju säga att vi var ute i god tid, klara redan vid tolv och en hel timme att slå ihjäl. Körde runt lite, tittade på hus och tog en sväng inom Heartbreak tattoo innan vi begav oss till kyrkan. Så mycket folk där va och inte en kotte man kände, trodde jag! Haha! Visade sig att en gammal vän till mig är halvsyskon med honom som vi var på dop hos, hur konstigt?! Och som om inte det var nog hade hon fått en liten påg. Satt och tittade på honom under hela ceremonin, så himla söt! Efter kyrkan bjöds det på en super smarrig buffé. Jag fick snackat lite med min gamle vän och fick även hålla hennes son som var hur charmig som helst. Innan vi körde hemåt var vi tvungna att skriva i gästboken och ta en porträttbild, yeay! Jag och min karl knåpade ihop en riktigt fin dikt, kommer dock inte ihåg den nu. Klockan var kvart i fem innan vi lämnade Löddeköpinge för att bege oss hemåt. Vilken lång men trevlig dag! 


Väl hemma hann jag i princip bara byta om och samla ihop mina saker för att sedan köra till bästis. Skulle hålla henne sällskap under kvällen! Hon hade gjort hemmalagad pizza, hur gott som helst! Sen lyckades jag bli förste nagellacksmålaren. Alla barn ville ha sina fingrar och tår målade och när de hade gått och lagt sig fortsatte jag med min polares och mina egna naglar. Haha! När barnen hade gått och lagt sig skulle vi kolla film, jag såg de första tio sen somnade jag gott. Var tvungen att köra hem och lägga mig, helt slut.


Gårdagen då. Min älskling körde till Tomelilla och servade våra bilar, han är bäst! Medan han var iväg städade jag lite här hemma, så skönt att ha det gjort! Hans käre bror hängde med hem och käkade lunch, sen kom även hans mamma på besök! Fick oss en trevlig pratstund innan de begav sig vidare. Vi hann med en del innan hans andre bror med respektive kom förbi en sväng. Efter det körde vi hem till min pappa och hälsade på! Fick med mig en kasse tidningspapper så nu kan jag äntligen packa mina ömtåliga saker i lägenheten. På lördag flyttar jag, ihhhh! I'm so excited! 


Idag blir det besiktning av min bil innan jag kör tillbaka till storstaden. Ska tydligen komma riktigt mycket snö under dagen så blir väl tvungen att köra så tidigt som möjligt. Tänkte först besöka min praktikplats men det får vänta tills nästa vecka. 


Well well, have a good one!

Ovido - Quiz & Flashcards