Alla inlägg den 13 februari 2013

Av JOSEFIN - 13 februari 2013 00:57

Efter endast två timmars sömn igår natt kan jag lova att jag inte var speciellt sugen på en heldag i skolan. Men det gick faktiskt förvånansvärt smärtfritt! Började med labb om meteorologiska instrument för att efter lunch fortsätta med livscykler, låter spännande va?! Jag fick nya vänner med mig hem, i form av larver. Dessa ska jag nu följa under tre veckor för att se vad som händer. Just nu ligger de i en burk i garderoben, haha! Ska även odla bönor för att se vem i klassen som kan få den högsta plantan. Är stundtals rätt roligt att plugga till lärare!

När jag kom hem däckade jag och sov i typ tre timmar vilket resulterar i att jag inte kan somna nu. Jag är fast i min onda cirkel igen, suck. Det gör mig fruktansvärt nedstämd, tappar lusten och glädjen till det mesta. Ikväll har jag känt mig lite deppig och framför allt ensam. Saknar min familj och min kärlek extremt mycket sådana här dagar.. Har inte träffat varken min mamma eller pappa på vad som känns som en evighet. Nåja, det är väl livet som vuxen. Ibland hade det dock varit skönt att krypa upp i deras famn och få känna sig som ett litet barn igen.

Nu ska jag försöka komma till ro! Må väl!

Ovido - Quiz & Flashcards