Alla inlägg under februari 2013

Av JOSEFIN - 12 februari 2013 00:30

Åter i Kristianstad, körde upp i morse eftersom jag var så jäkla trött igår kväll och inte kunde slita mig från min bättre hälft.

Lördagen tog ut sin rätt, håller fantamej på att bli sjuk. Inte okej. Men jag hade en trevlig kväll/natt som såklart slutade med alkoholhaltiga drycker. Fick minglat med härliga människor också! En av kvällens höjdpunkter var bilresan hem från Malmö, så jäkla rolig! En annan var när Rebban klev in i lokalen, glad! Snacka om att jag blev paff! Sista var när jag äntligen fick krypa ner bredvid min man! Svårslaget!

I söndags vaknade jag vid tolv, ångest till max. Hatar att sova bort hela dagen. Och var såklart sjukt trött efter lördagens bravader, fastän det inte blev hårt. Det är konstaterat, jag är för gammal för fest! Haha! Syndade i söndags, blev Leffes hamburgare till lunch! Apgott! Man uppskattar den där skräpmaten när man inte möter den för ofta! Men nu är det åter till fil och rågbröd..

Idag har jag varit fruktansvärt seg, ögonen har runnit konstant och jag har känt mig trött och febrig. Somnade direkt när jag kom hem från skolan, två timmar blev det. Hoppas bara att jag klarar veckan sen får jag återhämta mig till helgen! Förresten, jag fick reda på min praktikplats idag! Ska vara i Veberöd på en förskola, så himla kul :) Jag längtar! Drömmen hade varit att få in en fot där, om det nu är bra vill säga! Men det tror jag nog!

Nu ska jag försöka sova! Hoppas på en piggare å gladare Jossan imorgon! Natti!

Av JOSEFIN - 9 februari 2013 04:57

Då är det lördag, igen! Två dagar sen ni sist hörde i från mig, herregud vad tiden går. I torsdags vara jag ju hos min älskade farmor! Hon uppskattar verkligen alla besök hon får. Jag körde henne till frisören så hon kunde få fixat sitt hår sen åkte vi hem igen. Jag hjälpte henne att putsa fönster och sätta upp nya gardiner, något som blivit min uppgift då jag är där. Vi lagade mat tillsammans, åt och snackade sen var jag tvungen att bege mig hemåt.

Väl hemma var det bara till att svida om och förbereda sig inför ett tufft träningspass. Och det blev minsann tuffare än jag hade trott. En och en halvtimmes löpträning i en decimeter snö, woho! Mina ben är fortfarande som gummi, vill knappt bära mig. Som om inte det är nog så har jag fortfarande träningsvärk sen i tisdags, riktigt illa! Haha!

Igår blev det en lång promenad med Cammy. Fick även följa med och hämta lille Alfred på dagis! Helt sjukt att han redan har börjat där. Kan inte förstå att han är så pass stor nu. På kvällen blev det mys med min prins, dock var jag på jäkligt dåligt humör. Jag kände mig jätte irriterad och rastlös, fråga mig inte varför. En galet jobbig känsla och tyvärr blev min älskade lidande. Jag hoppas verkligen att det känns bättre idag! Just nu mår jag faktiskt en aning illa men ska försöka sova lite till om en stund så hoppas att det går över. I eftermiddag är det ju kick-off, först Big Bowl sen middag och fest. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska dricka. Just nu är jag i alla fall knappast sugen..

Nä, ett glas vatten sen försöka sova!

Av JOSEFIN - 7 februari 2013 03:11

Av JOSEFIN - 7 februari 2013 03:08

Ja, då var det dags igen! Har så fruktansvärt ont i min kropp. Det är ett helt projekt att vända sig i sängen och varje gång jag gör det vaknar jag. Tji fick jag för att jag var hurtig och tränade. Kan knappt resa mig nära jag väl har satt mig och går som om jag har skitit på mig. En positiv sak är ju att träningen gjorde sitt! Hade varit tråkigt om jag inte hade känt någonting efter det killer passet, två timmars fysträning. Ikväll är det dags igen, men denna gången utomhus på grus! Hur jag ska lyckas ta mig fram är en annan femma.. Det sägs ju att träning ska hjälpa mot träningsvärken, upp till bevis! Nä, sluttjatat om detta!

Fick värsta cravingen igår, och inte på vad som helst, utan på cole slaw! Hur sjukt är inte det?! Har kanske ätit det en gång i mitt liv och så får jag ett sånt galet sug efter det. Jag lyckades i alla fall göra en riktigt god sådan, stolt! Åt den med färs och tortillabröd, super gott!

Idag bär det iväg till farmor! Har inte träffat henne på hur länge som helst, en aning dåligt samvete faktiskt. Ska köra henne till frisören sen blir det byte av gardiner och mys! Man måste ställa upp för di gamle!

Ge mig sömn! Natt natt!

Av JOSEFIN - 6 februari 2013 02:07

Jag vill ha sommar, värme, solkyssta kinder, smältande glass, svalkande dopp, doftande växter, grillat, sagolika solnedgångar, mysiga sommarkvällar... Ja, ni förstår vad jag menar! Låt det gå fort!

Av JOSEFIN - 6 februari 2013 01:58

Inte nog med att jag hade svårt för att somna, när det väl var dags att gå upp märkte jag till min stora förvåning att jg hade försovit mig. Klockan ska egentligen ringa sju men vaknade av mig själv, som tur är, vi kvart i åtta. Panik. Snabbt upp, in i duschen, fixa mig, packa det sista och bädda sängen. Ja, till och med det hann jag med! Allt detta på en halvtimme, grymt bra skulle jag vilja påstå! Så kom faktiskt i tid till skolan! Ny lärare, igen, och ytterligare ett nytt ämne, väder! Detta är något som jag tycker är intressant och som hade kunnat var roligt att gå igenom men nä, läraren förstörde allt för mig. Vilken människa, jag blev helt stressad. Hon pratade så himla fort och osammanhängande att jag till slut inte orkade lyssna mer. Hur ska detta gå?!

Efter lunch hade vi gruppstudier, vilket innebär eget arbete med vårt naturrum. Vi var riktigt duktiga och effektiva så fick mycket gjort. Det känns så skönt att ligga steget före!

Idag blev det bestämt att jag och några söta töser ska på Mary Kay konsultation nästa onsdag! Vi ska få prova hudvård och vårens trender! Ser faktiskt framemot detta då det var längesen vi gjorde något sånt här tillsammans! Plus att det blir ett skönt avbrott från alla måsten.

Nu är jag äntligen där jag hör hemma, bredvid min älskade man! Han är så underbar! Körde ner efter skolan, hann pussa på mitt hjärta lite sen var det dags för träning i Skurup. Två timmar hård styrketräning. Jag kan ju säga att jag är inte mycket till människa just nu och om jag känner mig själv rätt kommer jag att vara rätt ynklig de kommande två dagarna. Men fy vad skönt det var att ta ut sig till max! Och riktigt roligt att få träffa alla underbara människor! Nästa träning är på torsdag, utomhus på grus! Woho! Wish me luck!

Av JOSEFIN - 5 februari 2013 03:32

Vad är problemet? Jag borde vara jätte trött. Har nämligen varit vaken sen sex igår morse, varför kan jag inte sova? Och varför är det alltid såhär när man verkligen måste sova?! Imorgon går jag hela dagen i skolan, sen ska jag orka köra ner till min prins för att sedan köra och träna fotboll. Hrm, hur ska det gå?! Bilfärden ner som jag är mest orolig över. Jag blir liksom trött av att köra bil fastän jag egentligen inte är trött. Detta bådar inte gott! Blir nog tvungen att ringa och terrorisera folk för att hålla mig vaken!

Gaaaah, så fort jag blundar dyker det upp något som jag måste analysera eller som sätter igång tankarna ännu mer. Jag ger det en timme till, funkar inte det går jag fantamej upp! Puss!

Av JOSEFIN - 5 februari 2013 01:58

Innan jag försöker somna vill jag dela med mig av min lycka till er. Detta fick jag i min inkorg ikväll:

"Kära Jossan! Suveränt!!!!! När vi är färdig med alla kursportföljer borde du dela med dig av denna (om du vill) till de andra på anslagstavlan.. Du är bäst :) Hälsar..."

Snacka om lättnad. Tidigare ikväll fick vi nämligen mail om att vi kunde hämta våra kursportföljer men att det var en del som behövde komplettera. Min mage knöt sig. Det fanns verkligen inte tid för det och eftersom jag inte var särskilt nöjd med min portfölj hade jag en komplettering på känn. Men nu, ni anar inte hur glad jag är! Nu ska jag bara börja lita på mig själv och på att det jag gör är bra! Inte det lättaste men så småningom ska det väl gå!

Om ni är nyfikna på att se min kursportfölj hittar ni den här: www.wix.com/franfrotillplanta

Enjoy!

Ovido - Quiz & Flashcards