Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Unreal.

Av JOSEFIN - 28 mars 2013 01:57

Var ju på möte i skolan igår och fick information om sista terminen. Kan inte riktigt förstå att jag snart är där! Tiden går så fort, tänk, 3,5 år på högskola är snart förbi.. Det känns faktiskt en smula vemodigt. Fick reda på att vi har tre veckor skola, sen fem veckors vfu och därefter drar examensarbetet igång. Hon som informerade sa att vi skulle förvarna familj och vänner att vi inte kommer vara tillgängliga från och med vecka 45, så pass intensivt kommer det att bli. Jag känner mig dock rätt lugn! Ska skriva med min fina Frida, vi skrev B-uppsatsen tillsammans också och det fungerade hur bra som helst! Vi är överens om hur vi vill lägga upp arbetet och ska sträva efter att få så mycket som möjligt gjort tills det är ägs att påbörja den. Det sista vi vill göra är att stressa. Redan nästa vecka ska vi träffas och diskutera möjliga ämnen och frågeställningar, känns hur bra som helst! Kanske känns tidigt men hellre det faktiskt. Valet av skrivpartner och ämne ska vara inne den 15:e april, vi har redan skickat in det! Innan terminen är slut ska vi ha fått reda på vår handledare och under sommaren ska vi leta litteratur. Första veckorna i höst ägnas åt att skriva ihop en första idé och en litteraturlista. Sen är det igång på riktigt! Tror att hösten kommer att gå super snabbt! Intensivt tempo med många sysslor, gillar det!

Över till något annat! Jobbade för första gången som ledsagare igår. Det kändes faktiskt hur bra som helst! Vi var och prövade skytte, första gången för min del men gick över förväntan. Det var nog nybörjartmn tur! Kändes mäktigt att ha ett vapen i sin hand trots att det bara var ett luftgevär. Haha! Detta kommer vi förhoppningsvis göra fler gånger! Nästa helg ska vi eventuellt på tivoli i Skurup! Snacka om att ha ett roligt jobb!

Fick mail tidigare idag om att man kan hämta ut tentan i nästa vecka, ihhh. Vill jag verkligen ha den tillbaka?! Har en känsla av att det inte gick något vidare. Jag hoppas bara att jag skrapade ihop tillräckligt många poäng för att bli godkänd, orkar inte komplettera.

Dags att somna om! Imorgon blir det ett besök på Burlöv center sen ska jag hem till min fina farmor. So long!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54


Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54

Åh vilken bra dag jag har haft! Härliga torsdag! Började med regntunga moln som byttes ut mot sol precis innan vi skulle på utedag, perfekt! Det är bara att tacka och ta emot! Hade en kort arbetsdag som var över innan den ens hann börja. Vidare mot S...

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 04:57

Nu jäklar är det dags att ändra inställning till saker och ting! Det är dags att bli mer positiv! Mitt nyårslöfte var trots allt att detta året skulle bli ett år fyllt av positiva tankar. Jag hittade den perfekta utmaningen på Facebook! Under hundra ...

Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:31


Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:30

Denna veckan börjar ju bra. Har varit hemma från jobb i två dagar på grund av halsont och rethosta. Nu klättrar jag på väggarna så imorgon blir det back to business igen! Spännande och se hur det går, energin är som bortblåst men känner samtidigt att...

Ovido - Quiz & Flashcards