Alla inlägg den 17 mars 2013

Av JOSEFIN - 17 mars 2013 22:39

Jaha, så var ännu en helg förbi och vilken helg det har varit! I lördags körde vi igång med grävandet på allvar. Svärfar och mina två svågrar var här i ottan, körde som sören! Jag fixade frukost till de hårt arbetande männen. Detta var min lott under dagen, utfodring! Vid tio kom svärmor, hennes karl, bästis, en annan polare och ungarna! Här var fullt pådrag från morgon till tidig kväll. Kändes härligt med massa liv och rörelse. När vi gav upp för dagen var största delen av massorna bortschaktade, yeay!

Mitt hjärta och hans lillebror fortsatte gräva nu i morse, redan vid åtta var de igång! Galningar! Fick besök även idag, många nyfikna människor som vill köra grävmaskin och se hur projektet fortskrider. Efter dagens insats är det bara en liten del närmast huset som ska väck. Senare i veckan kommer det hit en snubbe som ska sätta ut huset till oss, alltså exakta mått så vi vet var avlopp och dylikt ska vara. Allt hänger på vädret nu. Sägs ju vara en snöstorm på gång, hoppas innerligt att den viker av innan den når oss. Ge Tyskland eller Danmark en omgång istället och sen försvinna!

Spelade ju min första match idag efter cirka två år, snacka om att jag var nervös. Var ju inte de bästa förutsättningarna heller med tanke på vädret. Jäkla blåst. Men vi kämpade på så gott vi kunde. Tyvärr var hemmalaget starkare denna gången, blev hela 7-2 till dem. Jag är bara glad att jag fick spela så pass mycket som jag gjorde, dagens motion! Och det var en riktigt fin plan, konstgräs! Vi kommer igen nästa gång. Heja jaif!

Nu till morgondagen, skulle egentligen på exkursion med klassen men får så vackert stanna hemma. Jag känner mig inte redo för en hel dag på en buss. Mitt psyke är inte tillräckligt starkt än. Svårt att förklara så tänker inte ge mig in på det. Jag har i alla fall bestämt mig för att jag ska kämpa för att kunna följa med på nästa! Istället ska jag spendera min måndag med att rensa upp lite i trädgården, plugga och gymma. Tror det får bli en promenad också!

Må väl gott folk!

Ovido - Quiz & Flashcards