Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Mot ett hälsosammare liv, eller?!

Av JOSEFIN - 13 mars 2013 05:06

Ja, mat! För mig är detta en hel vetskap. Jag försöker att äta nyttigt, vilket för mig innebär mycket grönsaker och frukt då jag inte är jätte förtjust i kött. Jag försöker hitta en kost som jag trivs med och mår bra av men det är inte helt lätt. Jag får verkligen kämpa med att undvika sötsaker då detta är min stora last. Ibland går det riktigt bra, ofta inte. För att klara det måste jag vara jäkligt motiverad, vilket jag inte har varit på sistonde. Jag har perioder då jag kan äta något sött dagligen och sen kan jag ha uppehåll i en månad utan att känna något som helst sug. Just nu hade jag behövt en sockerfri månad, bara för att träna min självdisciplin och för att jag behöver det! Men det går inget vidare.. Motivationen spelar som sagt en stor roll i det hela!

Jag har i alla fall fått kontroll över mina frukostvanor! Två ägg och en grapefrukt eller fil, frukt och frön är det som gäller. Gärna en kopp te till det! Detta är jag nöjd med! Nu är det "bara" maten under dagarna och kvällarna som ska bli bättre också. Det är rätt svårt att ändra sina matrutiner när man har en annan person som man också måste ta hänsyn till. Och speciellt då min svaghet för till exempel pasta och ris är stor. Egentligen borde jag äta sallad till varje mål istället. På kvällarna har jag börjat äta proteinkvarg, riktigt gott och dämpar suget samt hungern. Ett mumsigt tips till er! Men det kan man ju inte äta varje kväll.. Förslag på andra nyttiga kvällsintag mottages mer än gärna!

Kanske ett ganska tråkigt inlägg men skriver ju framförallt denna blogg för min egen del. Det är kul att kunna gå tillbaka och se vad man har haft för sig och vilka tankar som har kretsat i ens huvud.

 
 
Ingen bild

Rebecca

13 mars 2013 11:03

nu när jag med är nyttig brukar jag hacka valnötter (behövs inte jättemånga då dom är mättande) sen torkade blåbär och gojibär .. blanda! sött och gott och mättande kvällsmys.. behövs inte mer än en dl om inte mindre :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54


Av JOSEFIN - 27 februari 2014 22:54

Åh vilken bra dag jag har haft! Härliga torsdag! Började med regntunga moln som byttes ut mot sol precis innan vi skulle på utedag, perfekt! Det är bara att tacka och ta emot! Hade en kort arbetsdag som var över innan den ens hann börja. Vidare mot S...

Av JOSEFIN - 27 februari 2014 04:57

Nu jäklar är det dags att ändra inställning till saker och ting! Det är dags att bli mer positiv! Mitt nyårslöfte var trots allt att detta året skulle bli ett år fyllt av positiva tankar. Jag hittade den perfekta utmaningen på Facebook! Under hundra ...

Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:31


Av JOSEFIN - 25 februari 2014 13:30

Denna veckan börjar ju bra. Har varit hemma från jobb i två dagar på grund av halsont och rethosta. Nu klättrar jag på väggarna så imorgon blir det back to business igen! Spännande och se hur det går, energin är som bortblåst men känner samtidigt att...

Ovido - Quiz & Flashcards