Alla inlägg under september 2012

Av JOSEFIN - 18 september 2012 00:41

Av JOSEFIN - 18 september 2012 00:40

Vilken dag det har varit, hur lång som helst och helt fantastiskt väder. Började dock inte så bra men med underbara människor i mitt liv och en timmes powernap vände det rätt snabbt! Tog en omväg till affären för att jag skulle få lite motion, en timmes promenad blev det. När jag kommer innanför dörren får jag ett sms från Grönlund som undrar om vi skulle ut och gå en sväng, jag är inte svår! På med dojjorna igen och ut på ytterligare en timmes promenad. Hann hem och äta lite sen gick jag till Freddie för kvällshäng! Hedvig var också på plats och senare tittade även My och Kajsa förbi! Alltid trevligt att umgås med dessa töser och så skönt att få tankarna på annat!

Av JOSEFIN - 17 september 2012 01:19

Jag hade bestämt mig att jag skulle gå och lägga mig vid elva, inte för tidigt och inte för sent. Det tar alltid ett tag för mig innan jag kommer till ro och kan somna så typ vid halv tolv somnar jag gott. Vaknar igen en halvtimme senare av att grannen tjattrar utanför fönstret som vanligt. Fan vad störigt. Och nu kan jag inte somna om. Jag som måste få min sömn i natt om jag ska vara något sånär människa imorgon. Bajs.

Av JOSEFIN - 16 september 2012 21:14

Yes, nu är det exakt en månad kvar till min födelsedag! Är det nu jag ska börja räkna ner dagarna som man gjorde när man var liten?! Tänk, ytterligare ett år äldre. Ångest? Nä, knappast! Man blir ju inte äldre än man gör sig. I sinnet är jag 23 år fortfarande, kroppen behöver vi inte prata om. Nog om detta, ha en trevlig kväll! 

Av JOSEFIN - 16 september 2012 21:11

 

Av JOSEFIN - 16 september 2012 21:00

Just nu sitter jag och tröstäter morotsstavar och gårdagens rester av dippen, eller är nog mer dippa med morotsstavar. Tar nämligen oförskämt mycket dipp på dem! Det är ju så gott! Varför tröstäter jag då?! Jo, min pojkvän är inte här, mina polare hemifrån har åkt, jag har så ont i magen att jag inte kan lämna lägenheten vilket betyder att jag går miste om en mysig kväll hos Kajsa, jag har mensvärk, ångest och så vidare. Listan kan göras lång. Jag vill bara att morgondagens examination ska vara över så jag kan koppla av i några dagar. Mina nerver mår inte bra av sånt här trams. (Så, då var dippen och morotsstavarna slut!) Tänk att man utsätter sig själv för sånt här, helt sjukt. Sen går jag bara i skolan tisdag och onsdag också, självstudier resten av veckan så då bär det av söderut! Lillsyrran kommer hem från Norge så ska passa på och träffa henne. Förhoppningsvis kommer brorsan också hem en sväng för det var längesen nu. Sen blir det mys med pojkvännen, träning, plugg och fest för resten av slanten. Me like!


Nä, om man skulle fortsätta med garderobsrensningen! Skönt när det väl är gjort! Må väl! 



Av JOSEFIN - 16 september 2012 00:03

Vaknade av att solen värmde min bleka hud, bra start på dagen! Satte mig i soffan och läste igenom lite litteratur medan min älskade sov vidare. Han körde hem, jag fortsatte plugga men höll på att somna så fick ett ryck och började städa garderoben istället. Allt för att inte somna! Vid lunch tid kom min barndoms vän, jag fixade lunch till oss sen kollade hon en film och vilade medan jag diskade. Hann med lite plugg till innan det var dags att spela Alfapet. Lite senare kom en till underbar vän. Vi gjorde hemmalagad pizza och drack vin, mums! Resten av kvällen har vi spelat kort, snackat massa strunt och kollat skräckis. Alla tre låg på en madrass på golvet och tittade på min lilla datorskärm, filmen var lika läskig för det. Riktigt mysigt har vi haft det! Nu är det dags för sängen så att man är pigg och glad imorgon! Natti natt!

Av JOSEFIN - 15 september 2012 02:01

Idag har det varit en riktigt grå dag vädermässigt, regn å rusk från morgon till kväll. Men vet ni, det gjorde inte mig något! Jag tände massa ljus, satte på lite skön musik och bara lallade rundor i lägenheten. Hur mysigt som helst! Sen kom min älskling och så fort han klev innanför dörren fick jag massa energi, underbart! Vi körde en sväng till Jula och Biltema. Jag fick arbetshandskar av min kära man, är det en pik eller?! Haha! När vi kom hem råkade vi somna, riktigt skönt! Resten av kvällen har vi bara kollat på film, ätit och myst en farlig massa! Nu ligger min kärlek här bredvid mig, snarkar och grymtar, sötnosen. Men kan knappast vara arg på honom just eftersom han är så himla söt! Dags för mig att göra honom sällskap. Håll tummarna för en god natts sömn!

Ovido - Quiz & Flashcards