Alla inlägg den 27 september 2012

Av JOSEFIN - 27 september 2012 00:54

Gud vad jag ligger efter. Vill ju dela med mig till er av hur min vardag ser ut! I alla fall. I måndags var det dags för den första fältdagen, vilket innebär att man besöker den klass man har blivit tilldelad, presenterar sig och observerar. Jag började åtta och var inte hemma förrän halv sex, helt sjukt. Men då fick jag vara med på både arbetslags träff och fortbildning i matematik, faktiskt rätt intressant. Handledaren fick jag ett bra första intryck av och personkemin verkade stämma! Eleverna var helt underbara! Snackade på som bara den, vilket jag ska utnyttja när det är min tur att hålla lektioner! Trots att det var en lång dag kände jag mig full av energi och inspiration både på kvällen och dagen efter. Det är konstigt vad barn kan påverka en! Ibland behöver man få en påminnelse om varför man egentligen utbildar sig. Utbildningen går inte att jämföra med hur det är ute i verksamheterna! Så mycket bättre på plats i skolorna!

Nästa fältdag är på fredag! Wish me luck!

Av JOSEFIN - 27 september 2012 00:47

"An everlasting piece, a beating love within my heart"

Hej alla glada! Kom att tänka på att jag glömt berätta om helgen, dåligt. Jag hade lovat min älskade man att hjälpa honom lasta och köra saker till tippen, så blev det. Tråkigt nog regnade det som sören så blev bara två vändor. Vi passade på att fixa alkoholhaltiga drycker när vi ändå var inne i byn! På kvällen nalkades det nämligen fest, mer om det sen. Jag hann hem om en snabb runda för att sedan köra till Janstorp där tjejerna spelade den sista och avgörande matchen. Vinst och de skulle ta hem hela serien! Slutresultatet blev inte mindre än 14-1, snacka om utklassning! Guldhattar och champagne, skrik, skratt och jubel! Underbart! Nästa år blir det alltså division tre, hell yeah!

När matchen var slut och jag fått tjoat och tjimmat lite var jag tvungen att köra hem i rallyfart, slänga mig in i duschen, samla ihop alla saker för att bege mig till Johanna där kvällens festligheter gick av stapeln. Vi gjorde oss i ordning tillsammans, hon bjöd på god mat och smaskigt bål! Slutade med att vi tjejer tog vars ett sugrör och körde fishbowl av bålet, mums! När förfesten var som roligast var det dags att köra vidare till Björka loge där Perikles intagit scenen, bra tryck och as mycket folk. Tyvärr var jag nog för full för att uppskatta det. Träffade många härliga människor men stack trots det hem tidigt. Man börjar ju bli gammal! Haha!

I söndags sov vi hur länge som helst! Jag fick tvättat, diskat och pluggat lite. På kvällen bjöd pappa på middag, mysigt och mums! Jag och mitt hjärta fick en stunds kvalitetstid innan det var tid att lämna honom för att återigen köra tillbaka till Kristianstad. Lika jobbigt varje gång. Suck.

Det var helgens bravader i sin helhet. Snacka om att dagarna bara springer förbi! Rätt najs på ett sätt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards