Alla inlägg den 24 januari 2013

1-0

Av JOSEFIN - 24 januari 2013 22:23

Avslutar dagen med ett leende! Jag vann över min mage! Trotsade den och tog mig ner till apoteket, inhandlade mina favoritpiller och sen hem och åt lunch. Senare begav jag mig till stan, fick lämnat boken på biblioteket och kollat present till lillebror. Hittade tyvärr ingenting så ska dit en sväng imorgon också! Allt för att övervinna mina rädslor! Heja heja!

Har även hunnit med en kvällspromenad med Jenny som går i min klass! Svinkallt men blev ändå en lagom runda. Tackar för sällskapet!

Imorgon är det första riktiga lektionen! Då blir det astronomi för hela slanten, hur ska detta gå?! Förstår ingenting ur boken.. Förhoppningsvis förklarar läraren på ett bra sätt.

Fredags mys ska det såklart också bli! Har inte ätit lösgodis på flera veckor så imorgon ska jag faktiskt unna mig lite sötsaker. Är så fruktansvärt sugen.

Sov gott!

Av JOSEFIN - 24 januari 2013 13:04

Av JOSEFIN - 24 januari 2013 13:03

Idag är ingen bra dag. Jag har lovat mig själv att försöka vara positiv men när min mage inte vill vara vän med mig är det svårt att hålla detta löfte. Hade planerat att gå in till stan idag, solen skiner och det verkar vara en riktigt härlig vinterdag! Men nä, då bestämmer sig min mage för att protestera så nu vågar jag knappt gå utanför dörren. Jag blir så jäkla förbannad och ledsen, det sänker mig totalt. Varför ska den börja klydda nu?! Har mått hur bra som helst under en längre period men det var tydligen för bra för att vara sant. Varför ska man få må bra liksom?! Har stor lust att krypa ner under täcket igen och stanna där resten av dagen. Mög.

Av JOSEFIN - 24 januari 2013 01:39

Då var onsdag också förbi. Har spenderat hela dagen inomhus. Äntligen fått städat, ringt samtal, mailat och pluggat. Trots detta känns det som att jag inte har gjort någonting. Har känt mig konstig i stort sett hela dagen. Trött, hängig och inte alls sugen på att göra något. Imorgon måste jag bege mig ut bland folk! Tror jag behöver en dos liv och rörelse. Jag går ner mig helt när jag sitter här och ugglar. Tanken är en lång promenad in till stan, lämna tillbaka böcker på biblioteket, kolla lite butiker och sen gå hemåt igen. Motion och ärenden i ett! Funderar på om jag ska börja packa lite smått också. Nåja, återstår och se vad jag känner för imorgon.

Hittade en bok bland alla böcker, värdefullt lärande! Den verkar riktigt bra! Har redan läst halva, skulle egentligen bara ögna igenom den men fastnade. Tänk att jag läser frivilligt! Haha!

Hörs imorgon! Natti natt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards