Alla inlägg den 1 januari 2014

.

Av JOSEFIN - 1 januari 2014 09:35


Today is the first blank page of a 365 page book. Write a good one!

Av JOSEFIN - 1 januari 2014 09:32

Jag är tillbaka igen, mer pepp än någonsin! Denna gång är tanken att jag ska bli mer aktiv då jag förhoppningsvis kommer ha tid till att skriva.

2013 är förbi och för mig är det helt ofattbart. Det gångna året tog slut fortare än fortast och när jag tänker tillbaka är det få saker som har etsat sig fast, vilket skrämmer mig. Det är dock underbara saker som jag minns! Jag blev sambo, vi började bygga till huset, mina bästa vänner tog examen, sommaren bjöd på vackert väder och lillasyster bestämde sig för att stanna hemma ett tag! Första platsen för värsta upplevelsen under året går till flyttkaoset i Lyngby. Det var hemskt.

Under hösten har det känts som att jag har befunnit mig i en liten bubbla, avskärmad från allt och alla. Aldrig förr har den tråkigaste perioden på året gått så fort och jag antar att det beror på att jag har haft alldeles för mycket att göra. Plugg, jobb, husbygge, familj och vänner har fått slåss om min tid. Nu är det snart över!


Examensarbetet är färdigt och inlämnat! Nu är det en veckas väntan som gäller innan vi får opponeringsschema sen ytterligare en vecka innan vi ska försvara det vi har skrivit. Jag är ett vrak. Det kontrollbehov jag har måste jag försöka sätta åt sidan, detta är en situation jag inte kan kontrollera över. Det går aldrig att förutspå vad våra opponenter och examinator ska ifrågasätta. Jag ska dock vara förberedd och påläst till tusen. Dagen efter opponeringen är dagen med stort D kommen. Examensdagen! Tänk att 3,5 år av studier snart är över och att jag kan titulera mig lärare! Det är helt sjukt! Ni anar inte vilken befrielse det kommer vara. Och det bästa av allt, jag har redan en tjänst som väntar på mig! Den 20 januari börjar en ny era i mitt liv, då börjar jag mitt arbete som förskollärare. Jag ska få spendera dag in och dag ut med det jag brinner för, barn och kreativitet! Jag ska dessutom få betalt för att göra det. Om jag är stolt över min bedrift, tja, vad tror ni?!


2014 är året då jag ska hitta min motivation och inspiration till att skapa. Jag ska låta saker och ting ta tid. Jag ska ha en positiv inställning. Jag ska engagera mig. Jag ska visa mina nära och kära en farlig massa uppskattning och kärlek. Jag ska även unna mig att hitta på saker, både ensam och med sällskap. Jag ska försöka komma ihåg att samla alla glada minnen i en "happy moments" burk så jag nästa nyår kan blicka tillbaka på 2014 som ett glädjens år!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards