Alla inlägg under januari 2014

Av JOSEFIN - 15 januari 2014 07:32

Av JOSEFIN - 15 januari 2014 07:30

Det är mycket nu vill jag lova! Har haft fullt upp med fotbollscuper och c-uppsatser. Imorgon gäller det, opponering! Håll tummar och tår för mig då!! Och på fredag är det absolut sista dagen på högskolan, ihh. Läskigt! Jag återkommer när allt har lugnat ner sig.

Take care!

Av JOSEFIN - 7 januari 2014 03:02

Yes, one of those nights. Jag har inte ens gått och lagt mig än, snart känns det knappast lönt att göra det heller. Det är ju för fasiken morgon om tre timmar. Jag anser att det är bättre att försöka hålla sig vaken om det nu har gått såhär lång tid istället för att fresta kroppen med några timmars sömn. Då är hela dagen förstörd när och om man vaknar. Nåja, får ta igen den förlorade sömnen imorgon natt istället. 


Idag ska jag och min kära lillasyster till farmor. Vi tänkte försöka övertala henne att följa med oss på en promenad till Erikshjälpen för att se om vi kan göra några fynd, det vill säga om där är öppet. Annars får det räcka med promenaden! Hon har blivit så gammal på kort tid, det gör ont i mitt hjärta att se. Senast jag pratade med henne berättade hon att hon inte ville komma på min examen, sorgligt men förstår henne. Det kan inte vara lätt att vara beroende av att andra måste ta hand om och passa upp en med jämna mellanrum. Ni förstår, min kära farmor är väldigt envis och stolt. så det är inte särskilt konstigt att det tar emot att be om hjälp, vilket vi gärna gör förstås, hjälper då! Och det är hon medveten om, likt förbannat envisas hon om att göra allt själv. En tant med krut i är vad hon är!


Nä, vet ni vad, nu är jag kaffesugen. Attans.

Av JOSEFIN - 6 januari 2014 22:40

Nu närmar sig examen med stormsteg, fortfarande lika ofattbart. Ett moment som ska klaras av och jag har gett mig jäkelen på att vi ska fixa det! Kom på att jag inte hade någon klänning till den stora dagen. Okej, klänningar har jag men vill ha en ny, fin och speciellt utvald till detta tillfälle. Det är ju faktiskt en big deal att klara av högskoleutbildningen och ta en examen. Surfade runt och hittade denna! Den var till och med på rea, ca 170 svenska riksdaler! Det är så man ska handla :) Tycker den är så himla fin och det skriker mig om den, i alla fall mönstret. Gillar även att den skimrar i guld och har lite längre arm. Jag är dock rädd för att den ska vara lite för mycket, en smula vampig. Vad tycker ni?


     

Av JOSEFIN - 6 januari 2014 05:43

Yes, uppe med tuppen denna röda måndag. Sitter just nu och avnjuter en stor kopp kaffe och en banan, vete tusan vad jag ska göra efter det. Läsa igenom examensarbetet kanske?! Eller plocka undan i köket?! Hrm.. Jag känner mig i alla fall pigg och glad idag, härliga känslor! Så fort det blir ljust ska jag ge mig ut på en promenad i skogen. Trots att det är grått och blött är det alltid skönt att komma ut! Det är mitt sätt att koppla av, skingra tankarna och bara vara!

Av JOSEFIN - 6 januari 2014 05:27

Av JOSEFIN - 6 januari 2014 04:58

Jaha, då var helgen över! Fortsätter dock med ytterligare en ledig dag = vilodag, något som jag verkligen kan behöva efter helgens bravader. Lördagen började med en lugn morgon, låg i sängen länge, åt frukost i godan ro och uträtta ett ärende. Sen blev det fantamej brått! Helt plötsligt var klockan halv tolv, hade en halvtimme på mig att packa, byta om och äta lunch. Min fina vän kom vid tolv och då var det dags att bege sig mot träningen. Skulle först inte vara med men jag kan fantamej inte låta bli, det är ju så kul! Tänkte ta det lugnt men det går ju knappast. Denna träningen fick vi dessutom lira den största delen av tiden, woho!

Efter två timmar av inomhusfotboll var jag helt slut. Trött och med en styck mörbultad tå åkte jag och tre andra töser, i en svart golf med tonade rutor och obefintligt avgasrör, mot Statoil för att ta en korv. Snacka om pinsamt! Ja jäklar vad det lät! Kände mig som fjorton igen då man åkte runt med de "coola" grabbarna som körde epa, haha! Tillbaka till korven, som by the way kittlade dödsskönt i kistan. Vi körde vidare mot Sandra för att göra oss i ordning och förfesta lite innan det var dags att bege sig mot 20-års festen. Tyckte att vi hade all tid i världen men som vanligt blev det stressigt, fick ta extra långa steg till tåget. I tolv centimeter höga klackar, inget att rekommendera.

Väl på festen bjöds det på smörgåstårta, cider, öl, vin och kladdkaka. Vi var en del tjejer från laget så satte oss tillsammans vid ett bord och där satt vi X antal timmar. Hade en trevlig kväll trots att jag var mega förkyld och trött. Vi avslutade dock i hyfsad tid och det är jag glad för. Åkte hem redan vid ett, faktiskt skönt att komma hem i tid! Kan ju säg att jag slocknade så fort jag lade huvudet på kudden.

Det blev en lång sovmorgon igår, både jag och min kära sambo sov till elva. Ovanligt vill jag lova men ack så skönt! Välbehövligt! Gårdagen spenderades till största del i soffan. Hann dock med en sväng till polaren för att hämta en massa saker, ett stopp vid affären för att sedan avsluta kvällen med middag hos svärmor. Mumsigt värre!

Av JOSEFIN - 4 januari 2014 07:46

Oh my god, vägde mig nyss. Visst att det är lätt att gå ner i vikt, men det är fantamej betydligt lättare att gå upp. Julen har gjort sitt om jag säger som så, suck. Har tydligen unnat mig lite för mycket. Som det ser ut nu har jag hela sju kilo kvar till mitt mål, kämpa! Jag ska bannemej klara det! Det svåraste lär ju bli att stanna där när jag väl nått det. Några kloka tips?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards